close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך המלא לקירור תעשייתי

מערכת שורשג אלול, תשפ23/08/2020

בעלי עסקים ומוסדות העושים שימוש במטבחים תעשייתיים, במפעלי מזון ובמפעלי תרופות, מחויבים לבנות מערכת קירור תעשייתית העומדת בתקנים של מכון התקנים ומשרד הבריאות. קבלו את המדריך המלא לקירור תעשייתי

תגיות:
באילו בתי מסחר ומפעלים יש מערכות לקירור תעשייתי?
בכל מסעדה, בית קפה, בר, מטבח מוסדי, אולם אירועים, סופרמרקט, מפעל בשר, מפעל למוצרי חלב, מפעל לתרופות ומפעל לאלקטרוניקה - יש חדר קירור המיועד לשמור על איכות המוצרים, התוקף שלהם, והטריות כשמדובר במזון ומוצרי חלב. לרכיבי אלקטרוניקה ומחשוב יש מקרר תעשייתי מיוחד בטמפרטורה מתאימה על מנת שיישמרו. גם חנויות פרחים וחנויות תבלינים מחזיקות מקררים תעשייתיים על מנת לשמור על הטריות, הצבע, הריח והטעם של המוצרים. בניית חדרי קירור צריכים לתת מענה אולטימטיבי לעסק, כך שיתאימו לאופי שלו ויעמדו בתקנים
הדרושים בחוק.

התקנים הנדרשים למערכת קירור תעשייתית
התקנים של מכון התקנים, משרד הבריאות והמוסד לבטיחות ולגהות, מחמירים, והמטרה שלהם לשמור על בריאות הציבור והעובדים. התקנים לא רק קשורים בצריכת החשמל וברמת הבטיחות בחדרי קירור, אלא אף בטמפרטורה הדרושה לשמירת טריות המוצרים והאיכות שלהם. טכנאי קירור תעשייתי מקצועי המכיר את התקנים הללו, יבנה את חדר הקירור האידיאלי כדי שלא יהווה סכנה וכדי שרישיונו של בעל העסק לא ייפסל. הוא ייקח בחשבון את הגודל והצורה של חדר הקירור הרצוי, את הטמפרטורה שצריכה להיות בו, האיטום, הבידוד, המוצרים שיאחסנו בו, מערכת הבקרה, סוג הדלת, הרצפה וכיוצא בזה.

כיצד מתחזקים חדרי קירור?
כדי ליהנות משירותיו של מקפיא תעשייתי שישמש אתכם לאורך שנים, יש להקפיד על תחזוקתו. כחלק מהאחריות של חברה העוסקת בפתרונות קירור תעשייתי, טכנאי מקרר תעשייתי של חברת אייסמן יגיע במקרה של תקלות ויעניק שירותי תיקון. יש לבדוק את תקופת האחריות ותנאי השירות, החומרים מהם בנוי חדר הקירור ואיכותם. כאשר בונים חדרי קירור, רצוי לעשות שימוש בחומרי בידוד, פאנלים איכותיים עם דופן כפולה בגדר התקציב. יש לקחת בחשבון עלויות של לוחות חשמל, ידיות מפורזלות לדלתות, מערכת בקרה והתרעה. ישנה חשיבות רבה לדלתות - הן נפתחות בדרך כלל רק מבחוץ. מומלץ לחשוב על הבטיחות ולבנות אותן כך שייפתחו גם מבפנים כדי שתהיה יציאה במידה ונתקעים בתוך החדר. חשוב לסגור אותן באופן הרמטי כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה ולמנוע כניסה של לחות.

האם צריך להתאים את הטמפרטורה למזג האוויר?
חדר קירור חדשני ומתקדם לא אמור להיות מושפע על מטמפרטורת מזג האוויר. ככל שתשמרו על האטימות שלו, הוא יקרר באותה מידה גם בקיץ וגם בחורף. לפיכך יש להקפיד על דלת סגורה ושמירה על הטמפרטורה הרגילה. בקיץ ניתן להתקין רצועות פלסטיק בחדר כדי למנוע מלחות וחום להיכנס ולהשפיע על הקירור. בנוסף, הקטנה של מגע המקרר עם גורמים חיצוניים תביא ליותר חיסכון בחשמל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה